Hoe het begon

22 Maart 2013 Oprichting Stichting Lubofu Foundation

De Stichting Lubofu Foundation is vrijdag 22 maart 2013 bij Roerdink & Stevelink Netwerk Notarissen in Groenlo vastgelegd in een Akte van Oprichting.
v.l.n.r Erick Berendsen, Els Veraart, notaris Wendy Bekkink, Kim Berendsen en Ria Elderman

Het logo is een ontwerp van Erick Berendsen.
Het dak van de Kinzanza (shelter) in de kleuren van de Zambiaanse vlag. De letters (S)tichting (L)ubofu (F)oundation in de kleuren van de Nederlanse vlag. Beide verbonden door de kleur oranje.

12 Juni 2013 Vergadering bij Erick en Kim Logo Stichting Lubofu Foundation
Ready en Wim in Nederland I.v.m. een huwelijksfeest zijn ze voor een langere periode in Nederland.
14 Juli 2013 Ouders Erick komen naar Nederland

31 Juli 2013 BBQ bij Els
Voor een nadere kennismaking hebben we  een gezellige BBQ avond georganiseerd. Elkaar op een ongedwongen manier leren kennen.  Iedereen heeft wat mee gebracht, de een de salade de andere een lapje vlees. Dus geen onkosten op naam van onze stichting.

17 September 2013  Open avond
Open avond bij Café-Restaurant Den Bremer Adres:
Zutphen Emmerikseweg 37
7227 DG Toldijk

De naam Kinzanza (hutje) is in het Engels “shelter” en vrij vertaald in het Nederlands “schuilplaats”.

De platte grond met 2 klaslokalen 1 Kantoortje 1 Opslag ruimte 4 Toiletten en een overdekte speelruimte Totale oppervlakte 12 x 13 m
De inloop- informatieve- kennismaking- en ontmoetings avond is naar tevredenheid verlopen. Op een voortreffelijke wijze heeft onze 2e voorzitster Els de opening en avond geleid. Ready en Wim werden voorgesteld, waarna de penningmeester van Passage Toldijk het woord kreeg en een cheque overhandigde aan Ready. Ready’s dank woord (in het Engels) werd direct door Wim vertaald waardoor het voor een ieder goed te volgen was. De presentatie van Wim ging over hun levenswerk in Zambia. Hier en daar vergelijkingen met het platteland “de Achterhoek” in Nederland en het platteland “zijn  Achterhoek” in Zambia. Na het officiële gedeelte was er gelegenheid om met Ready en Wim en het bestuur van gedachte te wisselen. De spulletjes die zij uit Zambia hadden meegebracht wisselde vlot van eigenaar. Voor het realiseren van de kleuterschool is hiermee officieel een aftrap gemaakt. De kleuterschool zal gebouwd worden zoals op onderstaande tekening.
25 September 2013 Interview Radio Ideaal
Luister Woensdag 25 September tussen 18:30en 19:00 uur naar Radio Ideaal Mirjam Berendsen ons bestuurslid is dan rechtstreeks te horen in de uitzending. Dit na aanleiding van het interview in het contact. Je hoort dan hoe de we tot het besluit zijn gekomen om met een stichting te beginnen. Wat onze plannen zijn. En wat er met het geld gebeurd en hoe de toekomst van de stichting eruit zal zien.